Köpvillkor och leverans

Köpvillkor och leverans 

Vi erbjuder leverans till Andorra, Belgien, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Kroatien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Slovakien Slovenien, Spanien, Sverige, Tjeckien, Tyskland, Ungern och Österrike.  

Vi erbjuder fri leverans inom hela Sverige och leverans mot en fast kostnad inom hela Europa. 

Leveranstiden är cirka 3 vardagar inom Sverige och cirka 5 vardagar inom Europa.

Beställningar lagda på kvällar eller helger skickas nästkommande vardag. Om förseningar i leveransen skulle uppstå utan att vi har meddelat er var vänlig kontakta kundtjänst omedelbart. 

Vänligen kontrollera att leveransuppgifterna såsom namn, adress och telefonnummer stämmer innan du slutför köp. Det går tyvärr inte att ändra dessa uppgifter efter att beställningen blivit packad.

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta vår kundtjänst.

Om din orderbekräftelse dröjer mer än 30 minuter ber vi dig kontakta vår kundtjänst. På grund av tekniskt fel eller andra omständigheter bortom vår  kontroll kan din orderbekräftelse bli sen eller helt utebli. Tveka inte att kontakta oss i sådana fall.

Mottagaren är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet. 

Om paketet ska hämtas hos postombud får kunden en avisering som beskriver var och när paketet ska hämtas. I så fall ska kunden hämta paketet inom den tid som anges i aviseringen. Avisering kan ske via email, SMS eller vanlig post. Normalt ska paket lösas ut personligen med kolli-id samt giltig legitimation. Om du har tappat bort kolli-id eller har frågor kring uthämtningen, vänligen maila oss på kundtjänst.

Försenad leverans:

Om vi inte kan skicka din beställning inom utsatt tid, meddelas du via e-post.

Ej uthämtade paket

Kunden måste uppge giltig och korrekt leveransinformation. Om Myneed får tillbaka ett paket som skickats till fel adress eller inte hämtats ut är det upp till kunden att betala ny frakt. Myneed mailar till kunden på angiven e-postadress när vi får tillbaka paketet och meddelar och avvaktar svar från kunden. För beställningar som inte hämtas ut debiterar vi en avgift på 250 SEK.

Betalning

Kunden kan betala på de sätt som anges i samband med beställningen. För att göra betalningen så smidig och säker som möjligt samarbetar vi med Klarna.

Ångerrätt 

Vanligtvis gäller det 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen från det att du har mottagit produkten. Eftersom vi på Myneed bryr oss om våra kunders omdömen och bekvämlighet så erbjuder vi 30 dagars ångerrätt istället och du som kund behöver inte ange en särskilt skäl.

Produkten som skall returneras måste vara oöppnade och ej förstörda eller skadade, detta gäller även förpackningarna.  Produkten ska vara i sin original förpackning som skall vara oskadd. I annat fall, gäller inte Ångerrätten. 

Vid utnyttjande av ångerrätten är du ansvarig för både returkostnad samt att varan/varorna kommer i retur oskadda. Du kommer alltså att få betala de direkta kostnaderna för återsändandet av varan. 

Reklamation

En reklamation måste göras via vår kundtjänst. Reklamation av trasig produkt ska ske inom skälig tid efter det att felet har upptäckts, dock senast inom 5 dagar. Observera att den trasiga produkten samt emballaget måste sparas tills dess att ärendet är löst. Om varan ej finns i lager så kontaktar vi dig innan vidare hantering. Vi hanterar reklamationsärenden normalt sett inom 1-5 arbetsdagar beroende på arbetsbelastning. Vid godkänd reklamation av köp så återbetalar vi summan för din beställning inom 30 dagar eller också skickar vi en ny vara om så önskas. 

Villkor för presentkort

Allmänna villkor
  • När du slutför ditt köp av presentkort har du accepterat villkoren nedan.
  • Presentkortet är opersonligt och kan ges till valfri person.
  • Presentkortet gäller enbart som betalning när du handlar på vår webbsida.
Leverans

Presentkortet skickas till den e-postadress som angetts som mottagare av presentkortet i samband med köpet.

Ångerätt vid köp av presentkort

Vanligtvis gäller det 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen från det att du har mottagit produkten. Eftersom vi på Myneed bryr oss om våra kunders omdömen och bekvämlighet så erbjuder vi 30 dagars ångerrätt istället och du som kund behöver inte ange en särskilt skäl.

Giltighetstid

Presentkort är giltiga i sex månader från inköpstillfället. Giltighetstiden står på presentkortet.

Kvitto

Efter utfört köp får du ett kvitto via e-post. Kontrollera att kvittot överensstämmer med det du beställt.

Ändrade villkor

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen.

 

Click here to check if we deliver to your country!

Logga in

Inget konto ännu?

På vår hemsida använder vi cookies och viss data sparas i cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Genom att godkänna cookies accepterar du att cookies sparas på din dator, mobil eller surfplatta.
Börja skriva för att se produkterna du söker.
Butiken
Önskelista
Mitt konto
Kundvagn
Din varukorg är tom
Låt oss börja handla!
Börja handla
0