Om oss

Koreansk hudvård för att återställa hudens ursprungliga kraft

Vi är en webbutik som säljer RNW’s koreanska hudvårdsprodukter. RNW har den perfekta lösningen för äkta hudvård och arbetar för att tillhandahålla en komplett lösning för att återfå en frisk, vacker och uttrycksfull hud. Vi fokuserar på hudens naturlighet och styrka.

Starten för äkta hudvård

RNW Skapar ny historia av hudvårdsprodukter genom att tillhandahålla olika lösningar till grundläggande problem för vår moderna hud. Vi strävar efter att belöna kunders förtroende genom tekniska investeringar. Som exempelvis utvecklandet av vår egen patenterade ingrediens Celrederm.

RNW har under lång tid studerat hudens inflammatoriska reaktioner och orsaker till åldrande. Påverkan från utomhusmiljö och den skadliga miljö som moderna människor utsätts för irriterar huden och bryter ner hudens balans. Vilket gör den alltmer känslig och sårbar. RNW har utvecklat ingredienser för äkta hudvård genom att undersöka vilken sorts vård som skyddar hudens naturliga kraft och huden hos dagens människor som anpassar sig till ändrade förhållanden.

Celrederm skyddar huden mot skadlig miljöpåverkan och lindrar stress och irritation från yttre inverkan, vilket ökar hudens underliggande kraft och gör den friskare. 

Historien om Myneed

Julia Nistor (medgrundaren) upptäckte RNW:s produkter när hon efter en graviditet kände sig glåmig och trött. Hon kände inte igen sin egen hud, utan tyckte att hon såg märkbart äldre och tröttare ut än någonsin. Efter många försök, många olika märke och rutiner som inte visade någon ganska omedelbar effekt som hon då önskade sig,  bestämde Julia sig för att prova det koreansk hudvård från märket RNW som hon tidigare hade hört talas om.

När hon hade provat produkterna blev hon märkbart nöjd och överraskad av resultatet som var över hennes förväntningar. Det dröjde därefter inte lång tid innan Julia & hennes man Cristian beslutade sig för att importera produkterna till Sverige för att ge andra chansen till att kunna prova dem. 

Namnet på företaget blev Myneed, eftersom de här produkterna var precis de Julia behövde, och hennes magkänsla var även att RNW:s produkter kan komma att likaså bli andras behov. Första Myneed kund var Anda Marcu, Julias närmaste vän som idag är ansvarig för Myneeds sociala medier.